Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji niektórych usług oraz zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz w każdej chwili określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Zaakceptuj pliki cookies na tej stronie
Bezpłatny Miesięcznik Nasze Miasto - Nasza Gmina - Nasz Powiat - Czerwionka-Leszczyny
Kontrast: Kontrast domyślny Kontrast czarno-biały Kontrast żółto-czarny Kontrast czarno-żółty
Czcionka:   Czcionka domyślna Czcionka średnia Czcionka duża
Nasze Miasto » Strona główna » Artykuły » Porady dietetyka

Porady dietetyka

Tagi: Nasze Miasto,
Dodano: 2 grudnia 2016

Jak walczyć z nieprawidłowymi nawykami żywieniowymi?

Dlaczego tyjemy? Przyczyny wzrostu wagi są różne, ale najczęściej popełniane błędy to objadanie się, podjadanie pomiędzy posiłkami, brak regularnych posiłków, przetworzona żywność, stres i siedzący tryb życia. Często też podejmowane próby odchudzania niekorzystnie wpływają na nasz metabolizm, który zwalnia i prowadzi do wzrostu kilogramów.

Kilka wskazówek, jak wprowadzić zdrowe nawyki.

 

 

1. Zacznij dzień od śniadania

To najważniejszy posiłek. Jeśli będzie zawierał niezbędne grupy produktów (białko i węglowodany), dostarczy odpowiedniej dawki energii i zapobiegnie podjadaniu w ciągu dnia. Pominięcie go powoduje, że głód przychodzi ze zdwojoną siłą w późniejszej porze dnia.

2. Regularne posiłki

Często tłumaczymy się, że w pracy nie mamy możliwości zjedzenia posiłku. Zmień swoje myślenie, a na pewno uda Ci się zorganizować. Przygotuj posiłki dzień wcześniej, kup pojemniki, w których można zabrać obiad czy sałatkę do pracy. Weź ze sobą 2-3 owoce, drobne warzywa jak pomidory koktajlowe i pitny jogurt naturalny – gdy pojawi się głód zawsze możesz po nie sięgnąć.

3. Wybieraj produkty nieprzetworzone

Staraj się, aby w Twojej lodówce gościły świeże warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe, jajka, chude mięsa i ryby oraz naturalne jogurty. Kupuj jak najmniej produktów w puszkach, pakowanych w modyfikowanej atmosferze i konserwowanych. Im mniej takich produktów w Twojej diecie, tym lepiej dla Twojego zdrowia. Nie przechowuj w domu słodyczy i słodkich napoi.

4. Kilka ćwiczeń fizycznych to już sukces!

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna, szczególnie gdy masz siedzącą pracę. 8 godzin przed komputerem, a w domu siedzenie w fotelu i oglądanie TV. Postaraj się nie włączać telewizora po przyjściu z pracy, zjedz lekki posiłek i ćwicz! Lekkie ćwiczenia można wykonać w domu samodzielnie. Przeznacz na aktywność przynajmniej 30 minut 4 razy w tygodniu, a już po miesiącu poczujesz różnicę w swoim samopoczuciu. Ćwiczenia dotleniają krew, która transportuje substancje odżywcze po całym organizmie – pamiętaj o tym!       

5. Metoda małych kroków

Stawiaj sobie realistyczne cele – nie zmieniaj wszystkiego na raz, bądź dla siebie wyrozumiały. Wprowadzenie zdrowych nawyków to pewien proces, którego powodzenie zależy od Twojego stopnia zadowolenia w trakcie zachodzących zmian. Rezygnuj stopniowo z błędnych nawyków, które popełniasz, dopiero gdy oswoisz się ze zmianą, stawiaj sobie kolejne wyzwania. Zastanów się, może warto poradzić się dietetyka, aby wiosnę przywitać w pozytywnym nastroju bez zbędnych kilogramów?

Ewa Eljasińska – dietetyk Naturhouse w Czerwionce- Leszczynach.


 

 

 

 

 

 

Start | Wiadomości | Wydania archiwalne | Galerie | Katalog firm | Redakcja | Reklama | Współpraca | Kontakt
Liczba odsłon portalu: 3359490
studiotomcom.pl - projektowanie portali i stron www
Portal „Nasze Miasto”
jest redagowany przez Grupa RES sp. z o.o. ul. 3 Maja 1A; 44-230 Czerwionka - Leszczyny